A Q épület aulájában mutatta be a nagyközönségnek 2013. május 16-án a BME Formula Student csapata új versenyautóját, a FREC 03-at, melynek egyik különlegessége a kompozit monocoque váz.
A bemutatásra került FREC-03 mind teljesítményben, mind technikai szinten felér a Formula Student világ elitjéhez. Immár a csapat harmadik elektromos hajtású autójaként egyes részekben komoly tapasztalatot tudhatunk a hátunk mögött. Mégis akadtak olyan fejlesztési területek is, amelyeken mi is először bontogattuk szárnyainkat. A koncepció egyik legfontosabb szempontja most is a teljesítmény és tömeg arányának javítása volt, ezért a jól bevált acél csővázat részben lecseréltük. Hátsó része megmaradt ilyen anyagúnak, új kialakítása miatt viszont könnyen leszerelhetővé lett, így alkalmassá vált a párhuzamosan fejlesztett és padon tesztelt benzinmotor beépítésre is a jövőben. Ez az elektronikai elemek kompakt elrendezését kívánta meg, így az akkumulátor, a motorok, a motorvezérlők, relék és kisfeszültségű áramkörök dobozolása és hűtése is új alapokra lett helyezve, így rétegoptimált szénszálas műanyag házban kaptak helyet.
A villamos visszatáplálás hatékonyságának növelése szintén súlycsökkentést eredményez. Az autó büszkélkedhet intelligens differenciálművel is, amely a gyűjtött telemetriai adatokat felhasználva, szoftveresen valósítja meg a két motor hajtásának differenciálását. A kerekek tapadási határon tartásához a rajtautomatika nyújt segítséget.
Számos új kiegészítő elektronika is megvalósult az idei szezonban. A rádió kétirányú kommunikációt biztosít a jármű CAN-rendszere, a pilóta, valamint a pálya mentén lévő tesztcsoport között. A beérkező menetdinamikai adatok kiértékelését követően a pilóta akár menet közben is állíthat az elektronikusan vezérelhető stabilizátoron és a fékerő-elosztáson. Erre a kormányon elhelyezett gombsor és programozható kijelző szolgál. Lehetőség nyílik továbbá arra is, hogy a pálya különböző szakaszain más-más beállításokat használjon a jármű.
Minden bizonnyal a karbon kompozit széleskörű felhasználása a legszembetűnőbb fejlesztés idén. Az elektronikai dobozok mellett mind az ülés, a motorburkolatok, a kormány, a felnik, a sidebox, a diffúzor és az aramiddal erősített orrkúp is ilyen anyagból készült.
Mégis a legfontosabb alprojekt idén a BME FRT fennállásának legnagyobb mérnöki kihívását jelentő monocoque karbon kompozit váz megvalósítása volt. Kedvező tulajdonságaiból adódóan a járművet érő terheléseket optimálisan veszi fel és számottevő súlycsökkentést eredményez. Magyarországon elsőként fejlesztett a csapat kompozit monocoque autót.