Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke a mai napon több mint 400 fős hallgatóságnak – egyetemistáknak és a magyar gazdasági, politikai élet képviselőinek- tartott előadást a BME Informatika épületében �az 1-literes autóról, az XL1-ről. Az előadás része a több éves múltra visszatekintő, az Audi, a Volkswagen és a BME közötti sokrétű együttműködésnek. Számos innovatív kutatási és fejlesztési projekt, gyakornoki programok, valamint az elektrokémia területéhez kapcsolódó tudományos projektek képezik a kooperáció további elemeit.
„A hatékony, fenntartható mobilitás hosszú távon az autóipar meghatározó kérdésköre lesz. Az XL1 0,83 literes fogyasztással és 21 g/km szén-dioxid kibocsátással új mércét állít, és ami a legfontosabb, ez a technológia már a sorozatgyártásban is megjelenik” – mondta Winterkorn Budapesten.
A Volkswagen 1-literes autója Németországban, az osnabrücki Volkswagen gyárban készül kisszériás gyártásban. A Plug–in-Hybrid rendszerének köszönhetően a kétüléses jármű 50 kilométerig képes tisztán elektromos hajtással, azaz lokálisan szén-dioxid kibocsátás nélkül haladni.
Prof. Dr. Martin Winterkorn immár kilencedik alkalommal tartott előadást a BME-n. Az elmúlt évek előadásai többek között a járműgyártásban használt innovatív anyagokról, elektromobilitásról és a Volkswagen konszern felépítési stratégiájáról szóltak.
Az egyetemi kooperáció meghatározó tényező a Volkswagen és az Audi szakember-utánpótlás biztosításában. Ennek keretében az Audi Hungaria számos területen működik együtt Magyarország legnagyobb egyetemeivel. A kooperáció elemei többek között a közös kutatási és fejlesztési projektek, az egyetemeken szervezett előadások, gyakornoki és trainee programok, ösztöndíjak, valamint a Volkswagen konszern kutatóival és vezetőivel együtt szervezett rendezvények.
A BME-vel közös kutatási projektekre is széles tematikai spektrum jellemző: a motoranalízisek és számítógépes szimulációk mellett termék- és gyártástechnológiák, illetve új vizsgálati módszerek fejlesztésére és használatára kerül a hangsúly. Az egyetemen ezeket a projekteket az oktatási tevékenység szervezése mellett a BME-Audi Hungaria Kooperációs Kutatóközpont koordinálja. A sikeres kutatási projektek egyikének eredményét a tömítőanyagok vizsgálatának témakörében már bejegyezték a német Szabadalmi és Védjegy Hivatalban. A BME-vel fennálló együttműködés új eleme az ez év elején alapított Elektrokémiai Csoport, amely a Volkswagen AG Konszernkutatás részlege és a BME Vegyészmérnöki és Biomérnöki Karának támogatásával jött létre. Az együttműködés középpontjában az elektrokémiai folyamatok matematikai és számítógépes szimulációja valamint elemzése áll, mint például bizonyos akkumulátorok öregedési mechanizmusa.