Így készülj a BME nyelvvizsgára! Hetente 3x új feladatok tölthetők le itt:
http://www.bmenyelvvizsga.bme.hu/hu/nyelvtanaroknak_fooldal/nyelvtanaroknak
2020. április 2.
Távoktatás a BME-n és a VIK-en. Az IT Business Podcast vendége Charaf Hassan dékán, házigazda Mester Sándor
2020.március 31.
Mit mutatnak a grafikonok?
A távolléti oktatás számokban az első hét tapasztalatai alapján a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karán
2020. március 30.
Az ország valamennyi felsőoktatási intézményéhez hasonlóan a BME VIK is március 23-tól távoktatási (távolléti oktatás) munkarendben látja el oktatási feladatait.
Jóllehet a teljes körű digitális oktatásra történő átállás szakmai és informatikai feltételeinek megteremtésére, a használatba kerülő rendszerek oktatói és hallgatói tesztelésére alig egy hét állt rendelkezésre, az első hét tapasztalatai alapján megállapítható, hogy a választott megoldások jól vizsgáztak.
A sokszínű és pezsgő egyetemi hallgatói közösségi élet és a szakmai közélet virtuális térbe helyezése még várat magára, de valószínűleg mindezekre is születnek kreatív megoldások.
A BME Villamosmérnöki és Informatikai Karán az erre a félévre kiadott órarend szerint folyik az oktatási tevékenység, egy tantárgy azonos típusú és azonos időpontú kurzusainak összevonására azonban van lehetőség.
Az egyes tantárgyak tárgyfelelősei és oktatói maguk döntenek arról, hogy a Microsoft Teams vagy a Cisco Webex Training Center szolgáltatásait veszik igénybe. Ez utóbbi licenszét március 17-én kapta meg a kar, három nap múlva pedig már 600 fő részvételével a tesztelés is megtörtént.
Minden távelőadás elérhetősége Neptun üzenetben kiküldésre kerül, illetve a Teams csatornán is megjelenik naptárbejegyzésként.
Az előadásokról nagy többségében felvétel készül, melyek utólag is visszanézhetők lesznek, megkönnyítve a számonkérésekre történő felkészülést is. Ez utóbbiak hátteréül a Moodle keretrendszer szolgál majd, a számonkérés formáinak jelen helyzethez történő adaptálása folyamatban van a VIK által már korábban bevezetett oktatási felületen.
A BME VIK szakértői folyamatosan monitorozzák az alkalmazott rendszerek használatának gyakoriságát, minőségét, megbízhatóságát, gyűjtik és értékelik a hallgatók visszajelzéseit a hallgatói képviselet bevonásával.
Az első hét kellemes tapasztalata, hogy az első becslések alapján jóval több hallgató „látogatta” a reguláris órákat, mint a távolléti oktatás bevezetése előtt.