55 milliós támogatási szerződést írt alá a magyarországi Bosch csoport és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
�
�
u����� 3 éves szakmai megállapodás, 55 millió forintos támogatás
u����� Az ipari elvárások jelenjenek meg a felsőoktatásban
u����� Egyedülálló autómechatronikai szimulációs labor
�
A mérnöki szakokon folyó oktatás infrastrukturális feltételeinek javítása , a közös kutatás-fejlesztési projektek támogatása mellett ösztöndíjak biztosítása a német nyelvű képzésben résztvevő hallgatók számára �és egy Közép-Európában egyedülálló mechatronikai labor megnyitása is tárgya a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen (BME) ma megkötött három évre szóló támogatási szerződésnek. Az együttműködési megállapodást Thomas E. Beyer, a Bosch csoport magyarországi képviselője, Dr. Jan Peter Stadler, a Bosch Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója, Thomas J. Schönenberg, a hatvani Robert Bosch Elektronika Kft. gazdasági ügyvezető igazgatója és Dr. Sven Ost, a hatvani Robert Bosch Elektronika Kft. műszaki ügyvezető igazgatója; a BME részéről Dr. Péceli Gábor rektor szentesítette.
�
Tudástranszfer fontossága
A magyarországi Bosch csoport hatvani gyára, �valamint Budapesti Fejlesztési Központja és a BME között évek óta zajlik szoros szakmai együttgondolkodás és stratégiai tervezés, hiszen a világszínvonalú mérnökképzés egyik feltétele, hogy az ipar és a piac elvárásai a felsőoktatásban is megjelenjenek.
�
„Az együttműködés méltó példája annak a közös, stratégiai jelentőségű együttgondolkodásnak, amely új utakat nyit a szakmai célok kiteljesítésében, illetve a képzési kínálat és munkaerőigény példamutató összehangolásában. A most átadásra kerülő laboratóriumban újabb kar hallgatói ismerkedhetnek meg a legkorszerűbb technológiákkal, s az innovatív környezet , reményeink szerint, hozzájárul ahhoz, hogy a mai szakmai – etikai kihívásoknak megfelelő mérnök váljon belőlük. \"– üdvözölte az együttműködést Dr. Péceli Gábor, a BME rektora.
�
A Bosch évente több mint 3,5 milliárd eurót költ kutatásra és fejlesztésre, és világszerte több mint 3800 szabadalmi kérelmet nyújt be. Thomas E. Beyer, a Bosch csoport magyarországi képviselője, a ceremónia kapcsán hangsúlyozta, hogy a vállalat a jövőben is az innovációra helyezi a hangsúlyt, így a K+F tevékenység idén is kiemelt terület lesz. A Bosch csoport évek óta kiemelten támogatja a magyarországi felsőoktatást és mérnökképzést, s mára a magyarországi Bosch a második legkeresettebb munkahely a diploma előtt álló műszaki egyetemisták és főiskolások körében, majd hozzátette:
�
„ A szerződés közös kutatás-fejlesztési projekteket és az oktatás feltételrendszerének támogatását biztosítja (…) az egyetemmel folytatott hosszú távú sikeres szakmai együttműködés arra is biztosíték, hogy a vállalat által befektetett pénz további szakmai sikereket szül.”
�
Legkorszerűbb szimulációs tesztek a megbízhatóságért
Az interaktív sajtóesemény keretében átadott, és Közép-Európában egyedülállónak számító szimulációs laborban a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatói, tanárai, kutatói az autókba kerülő komplett mechatronikai rendszerek környezetállósági vizsgálatát végezhetik el. A korszerű műhelyben üzembe helyezett egyik berendezés 540 órás teszttel képes szimulálni a teljes motorrendszer korrózióját. Az agree teszt elvégzésére alkalmas hő-kamrában 180 fokos hőmérséklet és 98 százalékos páratartalom reprodukálása mellett egyidejűleg rázási profilokkal is tesztelik a komponenseket. A labor hő-sokk kamrája azt hivatott tesztelni, hogyan reagál járművünk forró motorja egy téli pocsolyára vagy milyen hő-sokk éri autónkat télen a fűtött garázsból való kiállást követően.
�
„Nagy öröm számunkra, hogy a támogatási szerződés keretében megnyílt laborban kutatók és tanárok mellett diákok százai tesztelhetik és sajátíthatják el mostantól az autóipari szektor legkorszerűbb mérési módszereit, s bízom benne, hogy a komoly együttműködés során és korszerű berendezések segítségével új eredményeket is felmutathatunk az autóipari fejlesztések és a megbízhatóság területén egyaránt” – mondta Beyer az ünnepélyes szalag átvágás alkalmával.
�